Tukar Tajuk Blog Lagi!!!!!

Ini kali ketiga saya menukarkan tajuk blog peribadi – mencerminkan perubahan tema dan fokus dalam kehidupan. Tajuk pertama; “semua mau” melambangkan personaliti saya yang sukakan terlalu banyak perkara – sebolehnya- saya ingin melakukan kesemuanya. Setelah memasuki ke alam menghampiri akhir hayat- saya melebihkan fokus kepada persediaan akhirat, maka apa yang saya lakukan adalah sesuatu yang dilakukan secara sambilan sementara menunggu dipanggil Allah. Rupa-rupanya masih belum lagi dipanggil Allah – – Allah masih mahu saya bertugas lagi di dunia ini. Bila memikirkan kembali apa kegunaa diri yang masih boleh diberikan kepada masyarakat –  saya dapati  saya masih bersikap “semua mau” – ditambah dengan rasa terkejar-kejar disebabkan oleh kesuntukan masa. Maka sekarang ini saya mengintegrasi kedua dua falsafah yang tak pernah ditinggalkan- sekadar berubah fokus, iaitu saya berazam untuk melakukan sebanyak mana yang saya boleh – semuanya saya mau- sementara menunggu panggilan Ilahi.

 

Ya Allah berikan daku fokus untuk memilih pekerjaan-pekerjaan yang paling berbaloi untuk kemaslahatan umat dan  untuk bekalan akhiratku. Berikan daku keberkesanan dalam melakukan tugasan-tugasan tersebut. Peliharalah diriku dari maksiat, lagha dan kelekaan masa.
Sahabat dan saudaraku, blog ini tentu sekali tidak ada pentutupnya kerana Allah tidak memberitahu kita bila kita akan dipanggil. Saya akan terus berprojek dan berkejar dalam pecutan terakhir ini- dan antara projek pilihan saya adalah pengisian kepada blog ini dengan jangkaan ia dapt memberi manafaat kepada sesiapayang sudi mengambil manafaat darinya untuk mendekatkan dii kepada Allah. Jika saya sudah tiada, mohon rujuk kepada artikel-artikel wasiat  sebagai kata penutup dari saya.

 

 

One response to this post.

  1. Dakwah yang baik…saya suka..

    Reply

Leave a Reply

